acıkögretim denetim muhasebesi unite 3
1 sayfadaki 1 sayfası
acıkögretim denetim muhasebesi unite 3
Denetim ile ilgili bir sorun çıktığında,bunun çözümü için veya denetçinin denetim uygulamalarında ne şekilde davranacağı ve denetçi görüşünün nasıl oluşacağı ile ilgili ayrıntılı ve resmi yorum ve açıklamalara da gereksinim duyulur.Bu türk alt ilkelere Denetim Standartları denilir.
Genel Kabul Görmüş Denetim Standartları
Genel Standartlar Çalışma Alanı Standartları Raporlama Standartları
* Eğitim ve yeterlilik * Planlama ve Gözetim * Uygunluk
* Bağımsızlık * İç Kontrolün İncelenmesi * Tutarlılık
* Mesleki özen ve Dikkat * Kanıt Toplama * Yeterli Açıklama
* Görüş Bildirme
Genel Standartlar: Gerçekleştirilecek denetim faaliyetinin kalitesinden emin olmak için denetçinin,sahip olması gereken özellikleri ve alınması gereken önlemleri açıklamaktır.
Ülkemizde meslek eğitim,staj ve sınavlar ile ilgili düzenlemeler 1989 tarihli,3568 sayılı yasa çerçevesinde yapılmıştır.
Çalışma Alanı Standartları : Muhasebe denetiminde çalışma alanı standartları,denetim kapsamının ve denetim işlemlerinin belirlenmesinden,denetim bulgularının raporlanmasına kadar olan süreçteki uygulamanın ne şekilde olması gerektiğini belirleyen standartlardır.
İç Kontrol,işletme yönetiminin sorumluluğunda işletme varlıklarının korunmasını,finansal raporlamanın güvenirliliğini,faaliyetlerin etkinliğini ve işletme personelinin yasalara,politikalara,kurallara uygun davranmasını sağlamaya dönük bir süreçtir.Güçlü bir iç kontrole sahip işletmelerde denetim kapsamı daha dar tutulur,denetim süresi kısalır,denetimde daha az personelden yararlanılır ve daha az sayıda kanıtla yetinilir.Bunun tersi durumda,denetim riski ve maliyeti artacaktır.
Ne kadar kanıt toplanacağı kararı denetçiye aittir.Denetçi,denetlenen işletmenin iç kontrol sistemine ve incelenen mali tablo kaleminin durumuna göre ne büyüklükte kanıt toplayacağını kararlaştırır.
Kanıtın kalitesini belirlemede yararlanılan ölçütler şunlardır:
* Geçerlilik
* Nesnellik
* Süreklilik
* Zamanlılık
Birden fazla denetçinin görüşüne aynı yönde etki eden kanıtların nesnel olduğı kabul edilir.
Kaliteli bir denetimin son halkası,iyi hazırlanmış bir denetim raporudur.Esasen denetim raporu,mali tablolar üzerinde bir uzmanın incelme yaptığını göstereen tek kanıttır.
Raporlama standartları denetçinin,denetlenen mali tabloların genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri karşısındaki durumunu ve bu tablolarda yer alan bilgilerin doğruluğunu ve güvenirliliği hakkındaki görüşünün nasıl açıklayacağını belirleyen 4 standarttan oluşur.
Söz Konusu Standartlar Şunlardır :
* Genel kabul görmüş muhasebe ilkelerine uygunluk Standardı
* Muhasebe ilkelerinde Tutarlılık ( Devamlılık ) Standardı
* Yeterli açıklama Standardı
* Görüş bildirme standardı
Mali işlemlere ait verilerin hangi noktalarda ve nasıl tespit edileceği,bu veriler üzerinde ne tür işlemler yapılarak hangi bilgilerin elde edileceği ve bu işlemlerin hangi zaman dilimleri esas alınarak yapılacağı konuları,muhsebenin temel kavramları ile belirlenen çerçevede işlenir.Bu süreç sonunda elde edilen bilgilerin ne şekilde raporlanacağı genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri ile belirlenmiştir.
Muhasebenin Temel Kavramları
* Sosyal Sorumluluk * Tarafsızlık
* Kişilik * Tutarlılık
* Süreklilik * Tam açıklama
* Dönemsellik * İhitiyatlılık
* Para Ölçüsü * Önemlilik
* Maliyet Esası * Özün İnceliği
Genel Kabul Görmüş Muhasebe ilkeleri şunlardır
* Gelir gider ilkeleri
*Bilanço İlkeleri
Muhtemel denetçi görüşleri şunlardır
* Olumlu görüş
* Olumsuz görüş
* Şartlı görüş
* Görüş bildirmeme
Türkiyede Muhasebe ve Denetim Uygulamalarının yasal çerçevesi
* Sermeye piyasasında faaliyette bulunan şirketlerle ilgili düzenlemeler,Sermaye piyasası Kanunu çerçevesinde,Sermaya Piyasası kurulu gözetiminde
* Bankalar ve özel finans kurumları,BDDK
* Sigorta ve reasürans şirketleri,Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı
* İşletmelerin ticari faaliyetleri ile ilgili çerveve,Sanayi ve Ticaret Bakanlığı
* Muhasebe meslek mensuplarının,görev ve sorumlulukları TÜRMOB ve ilgili meslek kurulları aracılığı ile Maliye Bakanlığı Gözetiminde
* Tüm işletmelerin muhasebe ve değerleme uygulamaları,Maliye Bakanlığı gözetiminde yürütülür
Sermaye piyasasında bağımsız denetleme ile ilgili en kapsamlı düzenleme,04.03.1996 tarihli Sermaye Piyasasında Bağımsız Denetim Hakkında Tebliğ ile yapılmıştır.
Denetçi,3 denetçi yardımcısı ile birlikte A şirketini denetime gitmiştir.Denetçi yardımcılarından bir tanesi,denetçiye danışmadan şirkette gördüğü aksaklığa kendi başına işlem yapmıştır.Bu durumda planlama ve gözetim’e aykırı davranmış olur.
* Denetçinin uyması gereken kurallara,Genel Kabul Görmüş Denetim Standartları denilir.
* Bağımsız bir denetçinin mesleki kişiliği,bağımsızlığı ile ilgilidir.
* Yeterli ve kaliteli denetim kanıtlarının toplanması amacıyla izlenen yollara,denetim işlemleri denilir.
* Denetim uygulamalarının sağlıklı yürütülebilmesi için gerekli olan en önemli unsur,denetçinin bağımsızlığıdır.
Genel Kabul Görmüş Denetim Standartları
Genel Standartlar Çalışma Alanı Standartları Raporlama Standartları
* Eğitim ve yeterlilik * Planlama ve Gözetim * Uygunluk
* Bağımsızlık * İç Kontrolün İncelenmesi * Tutarlılık
* Mesleki özen ve Dikkat * Kanıt Toplama * Yeterli Açıklama
* Görüş Bildirme
Genel Standartlar: Gerçekleştirilecek denetim faaliyetinin kalitesinden emin olmak için denetçinin,sahip olması gereken özellikleri ve alınması gereken önlemleri açıklamaktır.
Ülkemizde meslek eğitim,staj ve sınavlar ile ilgili düzenlemeler 1989 tarihli,3568 sayılı yasa çerçevesinde yapılmıştır.
Çalışma Alanı Standartları : Muhasebe denetiminde çalışma alanı standartları,denetim kapsamının ve denetim işlemlerinin belirlenmesinden,denetim bulgularının raporlanmasına kadar olan süreçteki uygulamanın ne şekilde olması gerektiğini belirleyen standartlardır.
İç Kontrol,işletme yönetiminin sorumluluğunda işletme varlıklarının korunmasını,finansal raporlamanın güvenirliliğini,faaliyetlerin etkinliğini ve işletme personelinin yasalara,politikalara,kurallara uygun davranmasını sağlamaya dönük bir süreçtir.Güçlü bir iç kontrole sahip işletmelerde denetim kapsamı daha dar tutulur,denetim süresi kısalır,denetimde daha az personelden yararlanılır ve daha az sayıda kanıtla yetinilir.Bunun tersi durumda,denetim riski ve maliyeti artacaktır.
Ne kadar kanıt toplanacağı kararı denetçiye aittir.Denetçi,denetlenen işletmenin iç kontrol sistemine ve incelenen mali tablo kaleminin durumuna göre ne büyüklükte kanıt toplayacağını kararlaştırır.
Kanıtın kalitesini belirlemede yararlanılan ölçütler şunlardır:
* Geçerlilik
* Nesnellik
* Süreklilik
* Zamanlılık
Birden fazla denetçinin görüşüne aynı yönde etki eden kanıtların nesnel olduğı kabul edilir.
Kaliteli bir denetimin son halkası,iyi hazırlanmış bir denetim raporudur.Esasen denetim raporu,mali tablolar üzerinde bir uzmanın incelme yaptığını göstereen tek kanıttır.
Raporlama standartları denetçinin,denetlenen mali tabloların genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri karşısındaki durumunu ve bu tablolarda yer alan bilgilerin doğruluğunu ve güvenirliliği hakkındaki görüşünün nasıl açıklayacağını belirleyen 4 standarttan oluşur.
Söz Konusu Standartlar Şunlardır :
* Genel kabul görmüş muhasebe ilkelerine uygunluk Standardı
* Muhasebe ilkelerinde Tutarlılık ( Devamlılık ) Standardı
* Yeterli açıklama Standardı
* Görüş bildirme standardı
Mali işlemlere ait verilerin hangi noktalarda ve nasıl tespit edileceği,bu veriler üzerinde ne tür işlemler yapılarak hangi bilgilerin elde edileceği ve bu işlemlerin hangi zaman dilimleri esas alınarak yapılacağı konuları,muhsebenin temel kavramları ile belirlenen çerçevede işlenir.Bu süreç sonunda elde edilen bilgilerin ne şekilde raporlanacağı genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri ile belirlenmiştir.
Muhasebenin Temel Kavramları
* Sosyal Sorumluluk * Tarafsızlık
* Kişilik * Tutarlılık
* Süreklilik * Tam açıklama
* Dönemsellik * İhitiyatlılık
* Para Ölçüsü * Önemlilik
* Maliyet Esası * Özün İnceliği
Genel Kabul Görmüş Muhasebe ilkeleri şunlardır
* Gelir gider ilkeleri
*Bilanço İlkeleri
Muhtemel denetçi görüşleri şunlardır
* Olumlu görüş
* Olumsuz görüş
* Şartlı görüş
* Görüş bildirmeme
Türkiyede Muhasebe ve Denetim Uygulamalarının yasal çerçevesi
* Sermeye piyasasında faaliyette bulunan şirketlerle ilgili düzenlemeler,Sermaye piyasası Kanunu çerçevesinde,Sermaya Piyasası kurulu gözetiminde
* Bankalar ve özel finans kurumları,BDDK
* Sigorta ve reasürans şirketleri,Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı
* İşletmelerin ticari faaliyetleri ile ilgili çerveve,Sanayi ve Ticaret Bakanlığı
* Muhasebe meslek mensuplarının,görev ve sorumlulukları TÜRMOB ve ilgili meslek kurulları aracılığı ile Maliye Bakanlığı Gözetiminde
* Tüm işletmelerin muhasebe ve değerleme uygulamaları,Maliye Bakanlığı gözetiminde yürütülür
Sermaye piyasasında bağımsız denetleme ile ilgili en kapsamlı düzenleme,04.03.1996 tarihli Sermaye Piyasasında Bağımsız Denetim Hakkında Tebliğ ile yapılmıştır.
Denetçi,3 denetçi yardımcısı ile birlikte A şirketini denetime gitmiştir.Denetçi yardımcılarından bir tanesi,denetçiye danışmadan şirkette gördüğü aksaklığa kendi başına işlem yapmıştır.Bu durumda planlama ve gözetim’e aykırı davranmış olur.
* Denetçinin uyması gereken kurallara,Genel Kabul Görmüş Denetim Standartları denilir.
* Bağımsız bir denetçinin mesleki kişiliği,bağımsızlığı ile ilgilidir.
* Yeterli ve kaliteli denetim kanıtlarının toplanması amacıyla izlenen yollara,denetim işlemleri denilir.
* Denetim uygulamalarının sağlıklı yürütülebilmesi için gerekli olan en önemli unsur,denetçinin bağımsızlığıdır.
Similar topics
» acıkögretim denetim muhasebesi unite 4
» acıkögretim denetim muhasebesi unite 2
» acıkögretim denetim muhasebesi unite 1
» acıkögretim denetim muhasebesi unite 8
» acıkögretim denetim muhasebesi unite 7
» acıkögretim denetim muhasebesi unite 2
» acıkögretim denetim muhasebesi unite 1
» acıkögretim denetim muhasebesi unite 8
» acıkögretim denetim muhasebesi unite 7
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz